SAS og Fellesforbundet er fundet frem til en løsning for norske kabineansatte i SAS. Dermed bliver der ingen strejke.
Det skriver Fellesforbundet på deres hjemmeside.
Parterne er nået til enighed om en lønudvikling, og det er forhandlingsleder fra Fellesforbundet, Dag-Einar Sivertsen, tilfreds med. Han siger:
“Det har været en krævende mægling, men vi har opnået et afbalanceret resultat, som giver medlemmerne øget købekraft, forskudsvis udbetaling af pleje- og forældrepenge.”
Nu skal overenskomsten til afstemning hos medlemmerne, skriver NRK.