Den negative udvikling på de danske indenrigsruter fortsætter. Over de sidste fire måneder er antallet af passagerer på landets indenrigsruter faldet med 35.000 rejsende. Det svarer til en tilbagegang på 6 procent.
Det skriver CHECK-IN.dk.
Tilbagegangen sker på trods af et større reklamefremstød, der siden september 2017 har promoveret de danske indenrigsflyruter.
Bag kampagnen står de seks danske regionale lufthavne med indenrigsruter og alle danske indenrigsflyselskaber. Det er dog Københavns Lufthavn, der betaler for kampagnen, som koster 20 millioner kroner.
»Det er ikke en salgskampagne, men en opmærksomhedsskabende kampagne, der skal gøre opmærksom på hvor man kan flyve til og fra,« siger pressechef Kasper Hyllested fra Københavns Lufthavne til CHECK-IN.dk.
Kampagnen, der har sin egen hjemmeside, blev lanceret efter, at en undersøgelse fra Epinion, lavet for Københavns Lufthavn, viste, at mindre end halvdelen af danskerne kender til de syv lufthavne i Danmark, hvorfra man kan rejse med indenrigsfly.