Københavns Lufthavn lancerer ny platform, der skal forbedre operationer og effektivitet

Københavns Lufthavn har lanceret en ny platform, AIRHART, der skal forbedre lufthavnens drift og effektivitet.

Over 4.000 medarbejdere vil dagligt bruge AIRHART som en central kilde til lufthavnsdriften. Tidligere skulle medarbejderne betjene mange separate systemer.

AIRHART vil dække alle processer i lufthavnen og forudsige handlinger i realtid for at minimere forstyrrelser og øge effektiviteten. Platformen giver lufthavnen bedre mulighed for at forudsige og håndtere forsinkelser og uforudsete begivenheder.

“Det er en betydelig fordel at have alle data og informationer samlet i ét system, som vi og vores mange partnere i lufthavnen har fælles adgang til,” siger Christian Poulsen, driftsdirektør i Københavns Lufthavn.

“Med AIRHART kan vi fortsætte vores bestræbelser på at fastholde vores position som en af de mest digitaliserede lufthavne, der opererer på den mest effektive måde. Vi har netop implementeret den første fase af AIRHART i Københavns Lufthavn. Det har været meget succesfuldt, og vi ser frem til at bruge denne platform til at håndtere sommertrafikken.”

Platformen er udviklet af Smarter Airports, som er skabt af Københavns Lufthavn og Netcompany, og forbinder over 100 forskellige systemer i realtid. AIRHART vil kunne erstatte lufthavnens nuværende digitale system, AODB, og introducere et samlet lufthavnsstyringssystem.

Fagbladet Luftfart
Få nyheder om flyvebranchen på mail.
Nyhedsbrev